Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2012

Η σημασία της βιταμίνη Β12

Η βιταμίνη Β12 είναι μία βασική πρωτεϊνη, που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη διατήρηση υγιούς νευρικού συστήματος, για την παραγωγή του DNA και για τη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων.
Καθώς γερνάμε, όμως, ελαττώνεται η ικανότητα του οργανισμού να την απορροφά απο τα τρόφιμα, με συνέπεια να παρουσιάζεται ανεπάρκεια σε αυτήν. Η ανεπάρκεια μπορεί να υπάρχει επι χρόνια και να οδηγεί σε αναιμία, την οποία μπορούν εύκολα να διαγνώσουν οι αιματολογικές εξετάσεις. Όμως στα λιγότερο χαρακτηριστικά συμπτώματα της συμπεριλαμβάνονται μυϊκή αδυναμία, κόπωση, τρέμουλο, ασταθής βάδιση, ακράτεια, υπόταση, κατάθλιψη και άλλες διαταραχές της ψυχικής διάθεσης, καθώς και νοητικά προβλήματα όπως η κακή μνήμη.
Σε γενικές γραμμές ανεπάρκεια της Β12 θεωρείται στους ενήλικους κάθε επίπεδο κάτω απο 250pg/ml (πικνογραμμάρια ανόα χιλιοστό του λίτρου ορού αίματος). Όπως όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, έτσι και η Β12, είναι υδατοδιαλυτή, και ο οργανισμός αποθηκεύει τις έξτρα ποσότητες της στο ήπαρ και σε άλλου ιστούς. Οι συνιστώμενες ημερήσιες δόσεις της βιταμίνης είνα 2.4 μικρογραμμάρια την ημέρα για άτομα ηλικίας 14 ετών και άνω, 2.6 για τις εγκύους και 2.8 για τις γυναίκες που θηλάζουν.
Στη φυσική της μορφή, η βιταμίνη Β12 υπάρχει σε σημαντικές συγκεντρώσεις στα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα, κυρίως στο συκώτι (83 μικρογραμμάρια ανα μερίδα των 100γρ.).
Καλές διατροφικές πηγές της είναι επίσης τα κόκκινα κρέατα, η γαλοπούλα, τα ψάρια και τα οστρακόδερμα. Μικρότερες ποσότητες διαθέτουν τα γαλακτομικά προϊόντα, τα αυγά και το κοτόπουλο. Οι καλές φυτικές πηγές της βιταμίνης Β12 είναι ελάχιστες και απορροφάται δύσκολα απο αυτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου